Naši zákazníci jsou pro nás inspirací, nutí nás přemýšlet o věcech trochu jinak. Často jsme díky našemu zaměření mimo "realitu" a naši zákazníci nás vracejí zpátky na zem. Nejen geekové touží po novém smartphonu, ale i běžný člověk potřebuje nový mobil. Tesař, automechanik, zedník i uklízečka potřebuje nový mobil, a každý řeší jiný problém.
Osobně jsem dostal velkou lekci, když zákazník říkejme mu "podnikatel stavař" potřeboval klasický (čti zásadně ne dotykový) odolný telefon. Primárně potřeboval odolný telefon, druhý parametr byl možnost uložit alespoň 1000 kontaktů. Přes všechny ty počty jader a megapixlů, na které je masa zákazníků zatížena, jsme měli problém najít a doporučit vhodný telefon, protože nabídka mobilů, které tyto pouhé 2 parametry splní je opravdu malá.
I přes naší široku nabídku odolných telefonů, bylo obtížné nějaký mobil doporučit. Volba vzhledu nebo značky šla stranou. Umožnit uložit do telefonu jen 100 v lepším případě 500 kontaktů je opravdu hloupost. Proč výrobce k tomuto kroku přistoupil nevím, a nedokáži si to vysvětlit. Bez rosmyslu k nám přišel zákazník s požadavkem na 1000 kontaktů jako zaběhlý standard, realita byla jiná.
Pro nás bylo toto poučení a u telefonů bez operačního systému, klasické konstrukce se již budeme snažit vždy zjišťovat a uvádět kolik kontaktů lze uložit do adresáře.